7/11/2014. New release: Augustin Dumay & Louis Lortie Play Brahms Sonatas

The secret of a fulfilled artistic life might be said to be found in that aspiration towards indefinite repetition, ever alike and yet different, in a cyclical process of constant struggle that simultaneously gives it its depth and its abundant youth – as Nietzsche defined it through his myth of “eternal recurrence’”

The secret of a fulfilled artistic life might be said to be found in that aspiration towards indefinite repetition, ever alike and yet different, in a cyclical process of constant struggle that simultaneously gives it its depth and its abundant youth – as Nietzsche defined it through his myth of “eternal recurrence”.
It is in this spirit that Augustin Dumay returns to the three sonatas for violin and piano of Johannes Brahms – like a scientist, a painter or a writer who never loses heart in his quest for the ‘inaccessible star’.
Olivier Bellamy

Le secret d’une vie accomplie d’artiste n’est-elle pas dans cette aspiration à ce qu’elle se répète indéfiniment, sans cesse semblable et toujours différente, de manière cyclique et dans une lutte constante qui lui donne tout à la fois sa profondeur et sa jeunesse à profusion, ainsi que Nietzsche l’a défini à travers son mythe de l’Éternel Retour.
C’est dans cet état d’esprit qu’Augustin Dumay aborde une nouvelle fois les trois sonates pour violon et piano de Johannes Brahms. Comme un scientifique, un peintre ou un écrivain qui ne perdrait jamais courage dans sa quête vers “l’inaccessible étoile”.
Olivier Bellamy